Handlekurv:
0 Artikler
Total: Kr.0

0 Produkt
Kr.0




Forsiden Betingelser Garanti/Reklamasjon/Retur/Service
Garanti/Reklamasjon/Retur/Service PDF Skriv ut E-post

1. Priser, Garanti , reklamasjon og reparasjon .

  • Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.
    Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.
    Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer
    med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

    Maxsat AS følger norsk kjøpslovgivning når det gjelder reklamasjonsrett og garanti.

Garantien på produktene solgt av oss varer i 2 år fra faktura/innkjøp dato.
Vi har valgt våre leverandører med omhu og tilbyr deg som kunde en førsteklasses service når det gjelder reklamasjonshåndtering.
Vi utfører reparasjoner kun på utstyr solgt av Maxsat AS. Grunnet  stor pågang vi prioriterer alltid Garanti produkter. Utbedring av skader på
produkter med utgått garanti vurderes ut ifra anntall oppdrag i samme periode.

Produktgarantien dekker bare feil som var på produktet ved levering.
Produktgarantien dekker IKKE skader på elektronikk komponenter forårsaket av bruker : ( brekkasje, modifisering , lodding eller andre typer inngrep, programvare feil, støt eller fuktighet ).

Ummidelbart etter oppdaget feil på noen av våre produkter ,  skal respektiv kunde ta kontakt med Maxsat AS på tlf: 917 77 764 eller per epost : Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen for å få tips om diagnostikk eller
mulighet for videre test av utstyret og avtale retur av varen. N.B ! Produkter med feil skal KUN sendes i retur til Maxsat AS ( leverandøren til varen ) for videre diagnostikk, utbedring av feil eller ombytte av produkt.
Maxsat AS aksepterer ikke og kommer ikke til å dekke  Faktura , regning eller utlegg for utført diagnostikk ,reparasjon av hardvare / programvare feil utført av andre aktører ( 3-de part ) på
oppdrag , bestilt og betalt av kunde / eier av varen. Slike oppdrag skal alltid avtales og godkjennes  på forhånd med Maxsat AS .

Vi gjør oppmerksom på at åpning av deksel , brudd eller fjerning  av  forsegling på våre produkter fører automatisk til bortfall av garantiordningen.
Er du i tvil , vennnligst ta kontakt med oss for tips,før du skrur av dekselet eller fjerner / kutter forseglingsmerkene på våre produkter .

Din faktura er også ditt garantibevis. Denne skal ligge inn i esken eller  på utsiden av forpakningen i en plastlomme ved levering, alternativt ligge i forpakningen. Ta vel vare på dokumentet,
da dette kreves ved reklamasjon.
Frakt kostnaden til utstyr sendt til Maxsat AS for diagnostikk / reparasjon dekkes av kunden. Maxsat AS dekker returporto til kunden.

Varer sendt for reparasjon som er diagnostisert  feilfri hos oss eller sendt for generell diagnostikk oppdrag  og utfylling av Service Rapport,  fører automatisk til belastning av kunden med 395 kr.(diagnostikk avgift) pluss returporto evt. oppkravsgebyr for tilbakesendt vare.
Vi gjør oppmerksom på at Diagnostikk avgift ( kr. 395) blir fakturert alle oppdrag ( også på utstyr med uttgått garanti ) , uansett om kunde ønsker reparasjon av utstyr eller ikke !
Returvarer sendt i oppkrav blir ikke innløst av oss! Forsendelser som ikke sendes som servicepakke, eller annen forsendelsesmåte som benytter sporing sendes på eget ansvar.
Retur senere enn 14 dager må avtales på forhånd.Ved godkjent reklamasjon / retur vil vi kreditere/tilbakebetale verdien til returnert vare.

NB! Når det gjelder Dream Multimedia, DGStation , Vantage , ABCom , VU+, Coolstream, Clarke Tech , Media@Link produkter , er det spesielle rutiner for retur/reklamasjon:

*Ved reklamasjon skal alle mottakere leveres til oss kun med offisiell software, samme programvare som vi har levert mottakeren ved inngått handel , godkjent og utgitt av produsentene bak de respektive merkene. Alle mottakere med slettet eller skadet bootloader (root-fil),  blir belastet kunden med 700 kr. for gjenoppretning av fabrikk tilstand, samt returporto i samsvar med postens fraktsatser. Alle typer Retur skal pakkes i forsvarlig emballasje. Ved mangelfull retur blir kreditering avkortet i forhold til mangelen. Husk å melde fra på Postkontoret med en gang vedrørende transportskade.

Ved all kontakt  ang. service/support, må man sørge for å ha følgende info klar:

  • Produkttype og modell
  • Serienummer
  • Ordre/fakturanummer/kjøpsdato
  • Feilbeskrivelse

Når det gjelder reparasjon av produkter med utgått Garanti, informerer vi at alle reparasjonsoppdrag blir belastet med
395 kr. diagnostikk/verksted avgift. Dette gjelder også ordrer som kunder ikke ønsker utbedret i etterkant av diagnostikk !
Time sats på verkstedet er kr. 695 inkl. MVA . I tillegg kommer deler kostnad.

N.B ! De fleste satellitt mottaker modeller som Maxsat AS leverer er utstyrt med keramisk sikring, lokalisert på mottakerens PSU .
Lodding av/på og  skift av "sprengte" sikringer  dekkes ikke av garanti ordningen , da disse komponenter defekterer grunnet store spennings variasjoner
på eksiterende elektrisk nett og er i de fleste tilfeller  forårsaket av lokal strøm leverandør eller lyn nedslag. Prisen for ombytte av keramisk sikring er : kr. 395 + retur frakt.

Vi dekker ikke tap av data ved reparasjon eller diagnostikk.
Det er kundens ansvar å sørge for sikkerhetskopi/backup av dataene. Hvis mulig, ta sikkerhetskopi/backup av dine data før varen sendes inn.

Returkostnadene på utstyr sendt til Maxsat AS for diagnostikk, reparasjon eller sendt i retur i Angrefrist perioden eller etter denne
bæres av forbrukeren.  Frakt kostnaden for retur til forbruker etter utført diagnostikk / utbedring av feil bæres av Maxsat AS

2. Angrerett/Åpent kjøp i 14 dager
I følge Angrerettloven har du som kunde, uten spesiell grunn, rett til å angre på ditt kjøp i 14 dager etter mottakelsen av varen.
Du som kunde står for returfrakten når du påberoper deg Angrerett eller Åpent kjøp, se nedenfor under rubrikken ”Slik gjør du ved en retur”.

Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.
Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasje/salgsforpakning hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • *Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller
    andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)

  • *Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde,
    og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)

  • *Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.
    (jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)

  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

  • Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette satellitt mottakere med Linux OS som blir tilpasset etter kundenes ønsker),
    så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet.
Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.
Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 250,- til Maxsat AS for behandling av saken.

Ifølge Angrerettloven § 12 gjelder ikke angrerett om avtalen innebærer:

En tjeneste som har blitt påbegynt eller fullført med konsumentens samtykke under angrefristen.
Eksempel på produkter som tilhører dette punkt er abonnement.
En vare som på grunn av sin beskaffenhet ikke kan tilbakeleveres eller som raskt kan ødelegges eller bli for gammel. Eksempler: Batterier/akkumulatorer, blekkpatroner, et forseglet lyd- eller bildeopptak eller et forseglet dataprogram hvor forseilingen har blitt brutt etc.
14 dagers Angrerett og Åpent kjøp gjelder kun privatpersoner.Angrerettloven (14 dager) gjelder kun ved forbrukerkjøp.
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Ved krav om Angrerett eller Åpent kjøp vil vi at du passer på følgende:
Ta kontakt med Maxsat Kundeservice og returner bestillingen innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen eller en vesentlig del av den.
Varen skal være i opprinnelig stand, d.v.s. forsiktig brukt , ikke misbrukt eller skadet, ingen synlige riper , merker rundt bolter og muttere på antenner og tilbehør, med plast film på display av alle mottakere og fjernkontroll,
ingen pålimte adressekort på original produktkartong .
Varen skal returneres emballert på samme eller lignende måte  som kunden har mottat respektive vare ( gråpapir , bobleplast eller Cash@Carry retur kartong til parabol pakker )
Varen skal være komplett. Dette innebærer at alt tilbehør som fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.
Maxsat forbeholder seg retten å debitere, alternativt trekke fra 10-50% fra faktura verdi (ved de tilfeller hvor  returen ikke er komplett eller produktet er returnert
med synlige  riper eller slitasje merker , som tyder på uforsvarlig bruk ) , samt returnerte mottakere med annen programvare enn offisiell/fabrikk utviklet.
Slik uforsvarlig bruk fører i de fleste tilfeller tapt ny salgsverdi på produktene  som sendes i retur .

Maxsat AS kommer ikke til å løse ut returnerte pakker som sendes som postoppkrav !

Slik gjør du ved retur:
Last ned angrerettskjemaet  HER fra vår hjemmeside. For utfylling av skjema anbefaler vi Adobe Reader.

Vær oppmerksom på at du har ansvaret for transporten tilbake til oss. Emballer varen forsvarlig. Den originale pakningen skal alltid benyttes som innerkartong. Originalemballasjen bør derfor oppbevares i minst de 14 dagene som Angrerett og Åpent kjøp gjelder. Send alltid returen som registrert pakke  post med sporing om den inneholder verdigods.
Ta vare på kvitteringen for forsendelsen.

3. Reklamasjon
Maxsat AS kvalitetssikrer hver forsendelse innen den sendes til deg. Skulle varen likevel være skadet eller feilekspedert ved ankomst, påtar vi oss kostnadsfritt å rette feilen. Et produkt som det viser seg er feilekspedert eller skadet, bytter vi ut, om du ønsker, eller betaler tilbake innbetalt beløp. 
N.B! Porto/Frakt av  reklamasjon/retur utenom Angrefrist dekkes av bruker , retur av samme pakke etter utført diagnostikk/reparasjon tilbake til kunde dekkes av Maxsat .

4. Miljøansvar
Maxsat AS  er pålagt produktansvar i henhold til gjeldende miljøforskrifter. Dette innebærer at Maxsat påtar seg kostnadsfritt å ta hånd om ditt gamle elektronikkapparat ved kjøp av et nytt med samme funksjon. Du må selv betale frakten til oss. Om du for eks. kjøper en TV av oss, kan du levere inn din gamle TV. Maxsat har ansvaret for at ditt brukte elektronikkprodukt gjennvinnes på korrekt vis.

Dette må bekjentgjøres ved kjøpet og går til på følgende sett:
- Om du handler via Internet;
Send en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser, du må slå på Javascript for å kunne se den. der du meddeler ordrenummeret på din bestilling samt beskjed om at du vil sende en vare til elektronikkretur til oss. Husk at dette må gjøres i forbindelse med ordreplassering, i ettertid er det ikke mulig.

5. Registreringsplikt i forbindelse med lisenspliktige varer
Ved salg av TV-apparater, DVD-spillere eller andre produkter med innebygget tuner, har vi plikt til å registrere og innrapportere ditt kjøp til lisensmyndighetene.
Dette innebærer at vi innen en tidsfrist etter salget må oppgi slik informasjon som kreves for å avklare lisensforholdet (det som vanligvis kalles TV-lisens). Informasjonen vi sender inn er navn, adresse og telefonnummer på kjøperen. Om vi ikke følger denne registreringsplikten, vil vi bli avkrevet bøter. Registreringsplikten styres av ”Loven om kringkastning”.

6. Konfidensialitet og sikkerhet
Når du gjør en bestilling hos oss oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse, e-post og telefonnummer. I samband med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og benytter dine opplysninger i vår virksomhet for å effektuere din bestilling. Maxsat AS utleverer ikke dine personopplysninger til tredje part. Om du vil ha vårt nyhetsbrev kommer vi til å sende deg informasjon og produkttilbud via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller ved henvendelse til vårt Kundesenter.
Ifølge Personopplysningsloven har du rett til å få oppgitt den informasjon som vi har registrert på deg. Om den er feil, ufullstendig eller irrelevant, kan du kreve at informasjonen skal rettes eller tas bort. Kontakt i så tilfelle vår Kundeservice på e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser, du må slå på Javascript for å kunne se den. eller telefon 32 09 34 95.

7. Force Majeur
Er Maxsat AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Maxsat AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.